خدمات کامپیوتری و شبکه سعادت آباد و شهرک غرب

| شرکت رایان پشتیبان | تلفن ٢٦٧٦٣١٣٧

۱۶ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

با انواع شبکه های سخت افزاری خانگی بیشتر آشنا شوید

با انواع شبکه های سخت افزاری خانگی بیشتر آشنا شوید

در این مطلب می خواهیم شما را با انواع شبکه های سخت افزاری خانگی بیشتر آشنا کنیم. ما در اینجا از وسایل ارتباطی چه بی سیم و چه با سیم می پردازیم و همین طور اینکه سرعت آنها از گذشته تا به الان چه فرقی کرده است ، در ادامه با توضیحات بیشتر این زمینه همراه ما باشید.

با انواع شبکه های سخت افزاری خانگی

برخی از توانایی ها و کارایی های روتر در شبکه را هم آموختیم و حالا در ادامه می خواهیم با بعضی دیگر از امکاناتی که مودم روترها یا روترها به همراه دارند آشنا شویم.

روترهای خانگی قابلیت نقش یک سوئیچ را دارند. شبکه قطعه ی سخت افزاری که سوئیچ نام دارد و ارتباط میان  کامپیوترهای موجود بر روی یک شبکه را فراهم می سازد، بدون ابزارها سوئیچ می توانند از طریق روتر با اینترنت ارتباط برقرار نمایند اما قادر به ارتباط با همدیگر نمی باشند، آسان تر بگیم شما نمی توانید یک فولدر روی هارد دیسک خود را با کامپیوتر دیگری بر روی شبکه خانگیتان به اشتراک بگذارید و یا یک فایل را از روی کامپیوتر دیگری در همان شبکه به روی کامپیوتر خود رونوشت کنید.

بعضی از روترها دارای ۴ پورت اترنت (Ethernet) می باشند که به شما این امکان را خواهند داد که ۴ ابزار گوناگون را از طریق کابل و با کمک این پورت ها به روتر متصل کنید. چنان چه به پورت های اترنت زیادتری نیاز دارید لازم است روتر خود را قوی تر و روتری با پورت بانک بالاتر ایجا نمایید یا اینکه می توانید یک سوئیچ خاصی تهیه کنید.

در نظر داشته باشید تنها در حالی که تعداد پورت های اترنت روتر شما برای ارتباط تجهیزات از طریق کابل با روتر کافی نیست احتیاج به ارتقا روتر خواهید داشت، برای مثال چنان چه یک پرینتر تحت شبکه و یک دسکتاپ دارید که از طریق کابل به روتر متصل می گردد، و باقی تجهیزات از طریق ارتباط بی سیم به روتر اتصال پیدا می کنند همه ی این تجهیزات قادر به ارتباط با همدیگرند، یعنی روتر برای واسایلی که به شکل وایرلس هم به آن متصل می شوند هم نقش سوئیچ را دارد. ولی حالا اجازه دهید به سوئیچ ها نگاهی اختصاصی کنیم و کاربردشان در شبکه را برای شما بگیم.

2

علیرغم این که حضور چهار پورت اترنت بر روی روتر برای بسیار  از افراد کفایت می کند، اما همان گرونه که اطلاع دارید در طول ده سال گذشته بسیاری ابزارهای گوناگون خانگی با کاربردهای مختلف توانایی اتصال به شبکه را دارند. این روزها داشتن چند کامپیوتر، مدیا سنتر، چند کنسول، پرینتر و حتی فایل سرور در یک خانه چیز عجیبی نمی باشد و در مواقعی احتمال دارد تجهیزاتی که احتیاج به ارتباط به شکل LAN یا همان از طریق کابل را پیدا می کنند بیشتر از پورت های روتر شوند. چنان چه شما به آن مرحله رسیدید که ۴ پورت پشت روتر پاسخ گوی کارتان نمی باشد می توانید یک سوئیچ، با 8 یا 16 پورت دیگر ایجاد نمایید.

قبلاً بعضی مردم استفاده از هاب را به سوئیچ ترجیح می دادند. هاب یک وسیله ی ساده ی شبکه می باشد که ترافیکی را که به سمتش می آید، به هیچ عنوان مدیریت نمی کند و مورد آزمایش قرار نمی دهد. بسیار ساده هاب یک وسیله نه چندان باهوش می باشد در صورتی که سوئیچ بر پاکت های شبکه نظارت می کند و به شکل فعال آن ها را هدایت می کند. هاب قابلیت مدیریتی در گذشته نداشت در بیشتر مورد ها میان پاکت ها تصادم پدید می آمد که سبب کم شدن کارایی شبکه خواهد شد. با این حال چرا کاربران هاب را به سوئیچ ترجیح می دهند؟ هاب ها به طور کلی ارزان تر از سوئیچ ها بودند اما در طول ۱۰ سال قبل قیمت سوئیچ ها به اندازه ای کم شده است که امروزه برند های خیلی نادری تولید هاب انجام می دهند چون خریدار چندانی ندارند و افراد کمی حاضر به استفاده از آنها در شبکه ی خود می باشند.

حالا به بحث سوئیچ ها برمی گردیم، سوئیچ ها یک روش ارزان و مناسب می باشند تا بتوانید ظرفیت شبکه ی خانگی خود را بیشتر کنید. چنان چه تعداد پورت های پشت روتر یا مودم روتر شما برای مسیله های احتیاج ارتباط با کابل یا همان LAN کفایت نمی کند آسان ترین کار ایجاد یک سوئیچ با تعداد پورت لازم می باشد. پس از ایجاد سوئیچ ارتباط همه وسایل اتصال دهنده به روتر را با آن قطع نموده و کابل آنها را به سوئیچ متصل می کند و بعد  سوئیچ را به روتر اتصال می دهد. در نظر داشته باشید که سوئیچ به هیچ وجه نمی تواند جایگزین روتر شما شود و جایگاه و تواناییش در شبکه متفاوت می باشد.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰

یادگیری مقدمات اولیه شبکه

یادگیری مقدمات اولیه شبکه

در این مطلب می خواهیم در مورد یادگیری مقدمات اولیه شبکه توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم . در اینجا یاد میگیرد که شبکه چند و دارای چند نوع است و همین طور با تجهیزات شبکه بیشتر آنشا خواهید شد، پس تا انتهای این مطلب با این مطلب مفید و کاربردی همراه ما باشید.

یادگیری مقدمات اولیه شبکه

در حال حاضر کاربرد شبکه و اینترنت در دنیا توسعه پیدا کرده و بعضی از افراد از این شبکه ها استفاده می نمایند.

شبکه چیست و چند نوع است؟ تجهیزات لازم برای ساخت یک شبکه چیست؟ از این قبل پرسش ها ممکن است در ذهن شما باشد.

شبکه (Network) چیست:

گروهی از کامپیوتر ها، و سخت افزارها و  نرم افزار های به هم اتصال پیدا کرده که موجب می شوند کاربران بتوانند با هم در ارتباط باشند.

 

یادگیری مقدمات اولیه شبکه

 

 

مزیت های شبکه:

  • استفاده از منابع مشترک ( اطلاعات، نرم افزار و سخت افزار )
  • از بین بردن محدودیت جغرافیایی
  • تبادل سریع تر اطلاعات
  • صرفه جویی در قیمت
  • بالا بردن امنیت

 

انواع شبکه کامپیوتری از نظر پیکربندی:

  • Peer-To-Peer
  • Client / Server

Client / Server

یک یا چند pc برای سرویس دهنده (سرور) برای اشتراک فایل ها و منابع وجود دارد.

Peer-To-Peer

هر کاربر می تواند فایل ها را با سایر افراد بدون احتیاج سرور برای اشتراک قرار دهید.

انواع شبکه از لحاظ جغرافیایی

از عادی ترین شبکه ها، شبکه محلی LAN برای متصل کردن کامپیوتر های یک مکان یا ناحیه در اندازه یک ساختمان

نوع دیگر شبکه های WAN  برای متصل کردن کامپیوتر ها در شهر و کشور های گوناگون از طریق ماهواره یا خطوط تلفن

 

یادگیری مقدمات اولیه شبکه

مراحل ایجاد یک شبکه:

برای ایجاد هرنوع شبکه مرحله های پایین را باید انجام داد.

طراحی (Design)
پیکربندی (Configuration)

تنظیمات (Roll Out)
مدیریت (Management)

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰

با تجهیزات شبکه بیشتر آشنا شوید

با تجهیزات شبکه بیشتر آشنا شوید

در این مطلب از سایت رایان پشتیبان می خواهیم شما با تجهیزات شبکه بیشتر آشنا کنیم . برای اینکه یک شبکه را راه اندازی کنید نیاز به یک سری تجهیزات و لوازم دارید که با استفاده از آنها می توانید شبکه های مختلفی را برای هر محیطی که در نظر دارید استفاده کنید. در ادامه با توضیحات بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

با تجهیزات شبکه بیشتر آشنا شوید

گروه بندی وسایل و تجهیزات شبکه شامل موردهای پایین می باشد:

  • تجهیزات اکتیو یا فعال
  • تجهیزات پسیو یا غیرفعال

تجهیزات اکتیو

به وسایلی می گویند که در درون آنها فعالیت الکترونیکی انجام میشود و اطلاعات وارد شده به آنها با در نظر داشتن به نوع دستگاه پردازش و دریافت و ارسال می شود.

انواع تجهیزات اکتیو شبکه:

  • اکسس پوینت (access point)
  • سوئیچ شبکه (switch)
  • روتر یا مسیر یاب (router)
  • مودم (modem)
  • اکسسوری (accessory)

چند شرکت معتبر تجهیزات اکتیو شبکه:

تیپی لینک (TP-link)، آی پی کام (IP-COM)، سیسکو (Cisco)، تندا (Tenda)، دی لینک (D-link)،

وسایل و تجهیزات پسیو شبکه:

به وسایل و تجهیزاتی می گویند که نمی توان آنها را برنامه ریزی کرد و نمی‌توانند روی محتوای تبادل و اطلاعات در شبکه تغییراتی ایجاد کنید. تجهیزاتی که به پیکربندی و نصب و سخت‌افزار شبکه (از قبیل کابل کشی و نصب دستگاه‌ها) مورد استفاده قرار می گیرد جزو این تجهیزات می باشند. به شکل کلی به‌ همه ی وسایل و تجهیزاتی که فعالیت آنها نیاز به برق ندارد تجهیزات پسیو می گویند.

با انواع تجهیزات پسیو بیشتر آشنا شوید:

  • پچ پنل (patch panel)
  • پچ کورد (patch cord)
  • کابل (cable)
  • فیبر نوری (Optical fiber)
  • سر سوکت (socket)
  • کیستون پریز (keystone)
  • رک (rack)
  • نگهدارنده کابل (cable management)

چند سازنده برتر تجهیزات پسیو شبکه:

امپ (AMP) ، اشنایدر دیجی لینک (schneider Digilink)، نگزنس (Nexans) ، بلدن (Belden)

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰

کارشناس و پشتیبان شبکه چه کاری انجام می دهد؟

کارشناس و پشتیبان شبکه چه کاری انجام می دهد؟

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه کارشناس و پشتیبان شبکه چه کاری انجام می دهد؟ توضیحاتی را برای شما عزیزان ارائه کنیم. اگر شما از آن دسته از افراد هستید که سیستم شبکه ای راه اندازی کرده اید پس باید به شما بگیم که حتما به یک کارشناس برای پشتیبانی احتیاج پیدا خواهید کرد، به دلیل اینکه گاهی اوقات پیش می آید که در سیستم مشکلاتی به وجود آید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید تا با کار پشتیبان شبکه بیشتر آشنا شوید.

کارشناس و پشتیبان شبکه چه کاری انجام می دهد؟

کار متخصص شبکه چیست؟

متخصص شبکه، شبکه های محلی (LAN) و گسترده (WAN) را می سازد و آن ها را پشتیبانی می کند. محدوده کار متخصصان شبکه می تواند یک ساختمان و یا تعدادی کشور باشد و برای اینکار از تکنولوژی های گوناگونی از جمله تکنولوژی های مایکروویوی و فیبرهای نوری می توان استفاده نمود.

به صورت کلی کار کارشناس شبکه با 4 سیستم شبکه مهم در ارتباط است:

  • شبکه های محلی (LAN) : که کامپیوترها را در یک مکان محدود مثل یک ساختمان یا یک اداره به هم وصل می کند.
  • شبکه های شهری (MAN) : شبکه های محلی داخل یک شهر را به هم اتصال می دهد.
  • شبکه های گسترده (WAN) : سیستم های داخل مرزهای ملی را به هم اتصال می دهد.
  • شبکه های جهانی(GAN) : شبکه ها با محدودیتی ندارند را به هم اتصال می دهد و برای اینکار از تکنولوژی های بی سیم و ماهواره ای استفاده می کنند.

با بیشتر شدن حجم داده هایی که میان کامپیوترها انتقال داده می شوند، احتیاج به الزامات امنیتی هم بیشتر  می شود، پس کارشناس شبکه می بایست به روش های امنیتی و سیستم ها خیلی تسلط داشته باشد. کار مهم یک کارشناس شبکه این است که از شبکه کامپیوتری اطمینان داشته باشد ، ظرفیت جواب گویی به احتیاجات مشتریان را داشته و امنیت لازم را داشته باشد.

کارشناس شبکه می بایست مهارت فناوری اطلاعات و سازماندهی شبکه را داشته باشد. هم چنین می بایست قدرت برقراری ارتباط مناسب داشته باشد تا بتواند مسائل فنی را مشخص و شفاف برای اشخاص توضیح دهد.

مکان کاری کارشناس شبکه

کارشناس شبکه به طور معمول در واحد انفورماتیک یا فناوری اطلاعات و سازمان ها استخدام می گردند و بر آن شبکه نظارت می کند. در بعضی مورد ها کارشناس شبکه در کمپانی های حرفه ای شبکه مشغول به کار هستند و به شکل تخصصی همراه با دیگر متخصصان ، خدمات تخصصی شبکه به مشتریانشان عرضه می کنند. جدا از این مورد ها بعضی از کارشناسان شبکه به شکل شخصی و پروژه ای برای خودشان کار انجام می دهند.

کار کارشناس شبکه مناسب شماست در صورتی که…

در صورتی که شما در حل مشکلات توانمند هستید و دوست دارید با نرم افزار یا سخت افزار کامپیوتر کار انجام دهید، این شغل برای شما مناسب است. تخصص، مهندس یا کارشناس شبکه، شبکه های متصل کننده کامپیوترها به همدیگر را می سازد و پشتیبانی می کند.

وظیفه های کارشناس شبکه

  • نصب سخت افزارها و نرم افزارها جدید – به منظور نصب شبکه و یا ارتقاء کارایی و عملکرد آن
  • ساختن حساب های کاربری، مشخص کردن دسترسی و کلمه عبور برای افرادی که در محیط شبکه از امکانات آن استفاده می کنند.
  • داشتن امنیت شبکه – چرا استفاده افراد از محیط شبکه می بایست با امنیت همراه باشد؟ تا برای آن ها مشکلی به وجود نیاید. امنیت تبادلات مالی در محیط شبکه (بانکداری الکترونیکی) از مهم ترین مصادیق احتیاج به حفظ امنیت در محیط شبکه می باشد.
  • پیدا کردن و رفع عیب های شبکه
  • ایجاد برنامه های زمان بندی برای نگهداری و تعمیر شبکه
  • عرضه خدمات فنی به کاربران نهایی – بعضی وقت ها بعضی از کاربران شبکه دچار مشکلاتی خواهند شد که کارشناس شبکه می بایست برای از بین بردن مشکل آن ها اقدام کند.
  • مدیریت و نظارت روزانه بر چگونگی استفاده از شبکه
  • استفاده و برنامه ریزی از تکنولوژی های تازه – به منظور بیشتر کردن کارایی شبکه تحت کنترل یا بررسی و بیشتر کردن توانایی های آن برای استفاده افراد
  • منبع
موافقین ۰ مخالفین ۰

۶ نشانه‌ای که شما نیاز به پشتیبانی شبکه دارید

۶ نشانه‌ای که شما نیاز به پشتیبانی شبکه دارید

در این مطلب سعی داریم در مورد ۶ نشانه‌ای که شما نیاز به پشتیبانی شبکه دارید توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم. در اینجا می خواهیم در مورد موضوغاتی همچون نشانه هایی که شما نیاز به پشتیبانی شبکه دارید، مزایای برون سپاری پشتیبانی شبکه ، چگونه شرکت مناسب پشتیبانی شبکه را انتخاب کنید، بپردازید. پس تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

 ۶ نشانه‌ای که شما نیاز به پشتیبانی شبکه دارید

۶ نشانه‌ای که شما به پشتیبانی احتیاج دارید

نشانه های وجود دارد که سیستم شما احتیاج به پشتیبانی شبکه دارد. حواستان به نکته های پایین باشد:

  1. تأخیر طولانی – از جمله تاخیر زمان طولانی برای ذخیره کردن و / یا بازگردانی و هم چنین تاخیر در منتقل کردن داده در داخل شبکه سازمانتان
  2. کم شدن توان شبکه شما – کم شدن حداکثر حجم داده ای که به وسیله شبکه شما یک یا چند واحد اندازه گیری زمان انتقال داده می شود (سردرگم نشوید برای اندازه گیری مقدار Network Throughput این مطلب را ببینید و یا با ما در ارتباط باشید مشاوران ما به شما کمک می کنند)
  3. Packet loss – از دست دادن بسته ها، هنگامی که بسته های داده ها در یک شبکه رو به حرکتند، به دلیل خطاهایکه در بین راه آنها وجود دارد به مقصد خود نمی رسند.
  4. وقتی که شرکت شما خیلی سریع تر از شبکه سازمانیتان رشد پیدا می کند، و یا حدس می زنید که کسب و کارتان سریع تر از شبکه سازمانی شما پیشرفت می کند
  5. وقتی که احساس می کنید مشکلات شبکه فشار بیشتری بر روی کارکنان شما ایجاد می شود و کارایی آن ها را کم می کند و یا خارج از از توان نفر پشتیبانی شبکه شماست.
  6. کامندان شما حرفه لازم را برای کنترل پشتیبانی شبکه و عرضه برترین راه حل ها، به شکلی که رضایت شما را جلب کنند را ندارند.

۶ نکته بالا را یاداشت کنید و چنان چه در طول هفته هر بار به یکی از این مشکلات برخورد داشتید جلویش علامت✓ را قرار بدید.

مزیت های برون سپاری پشتیبانی شبکه

در کسب و کارهای کوچک، به طور معمول مسئولیت نگهداری و تعمیر شبکه را به یک کارمند فناوری اطلاعات می دهد و به اصطلاح شخصی که مسئولیت این کار را دارد که مسئولیت تعمیرات کامیپوتر همه ی فامیل را بر عهده داشته است.

با وجود این که گزینه به صرفه ای در نظر داشته باشد این روش عیب های مخفی بیشتر را همراه دارد، برای مثال:

  • احتمال دارد د شبکه شما مشکل جدی به وجود آید و فردی که وظیفه پشتیبانی شبکه را دارد در تنظیم کردن وظیفه های مهم خود (مثل مالی یا فروش ) با وظیفه ای که تنها در همچین شرایطی با آن روبرو می شود به مشکل بر بوخورد.
  • به علت اینکه کار مهم این فرد پشتیبانی شبکه و ممواظبت از شبکه نیست احتمال دارد وقتی نزدیک به دو برابر پل پشتیبانی شبکه داخلی اختصاصی ممکن است برای شرکت های بزرگ تر و با تجربه که توانایی مالی برای این امر را دارند، یک انتخاب قابل قبول باشد. بیشتر برای حل مسئله ای آسان در سازمان شما ببرد.

اما چنان چه شما نمایندگی یک شرکت خارجی در ایران را دارید احتمالا بدانید که شرکت های خارجی استاندارد های ویژه خود را دارند و به علت های حفاظت از اطلاعات و امنیتی پشتیبانی شبکه هم از این قاعده مستثنی نمی باشد!

برون سپاری پشتیبانی شبکه شما به چندین راه احتمال دارد برای شما سود آور باشد.

گروه با تجربه ما متشکل از کارشناسان فناوری اطلاعاتی که سابقه بالای در پشتیبانی از شبکه های سازمانی در اندازه های گوناگون را داشته اند.

چگونه شرکت مناسب پشتیبانی شبکه را انتخاب کنید

هرچند هر سازمانی احتیاجات مخصوص خود را دارد و تنها بعدا از تهیه پروپوزال مناسب می توان شرکت ها را بسنجید. ولی بطور کلی می توانید در گزینش شرکت مناسب به این سه فاکتور مراجعه نمایید و در نظر داشته باشید چنان چه تنها به این 3 فاکتور بسنده نماید احتمال دارد خطا کنید:

ظرفیت:

زمانی که در مورد ظرفیت شرکت حرف میزنیم منظورمان این است که کمپانی توان پشتیبانی شبکه ۲۴ ساعته را دارا باشد، البته برای خیلی از کمپانی ها در ایران همان پشتیبانی در تمامی روز ها و طول ساعات اداری کفایت می کند، شما با سنجش این فاکتور قابلیت های لازم را می توانید تا حدی بسنجید.

چالاکی و توانایی:

قطعاً برای خیلی از ما اشخاص فعال در حوزه فناوری اطلاعات تکنولوژی ببا سرعت در حال پیشرفت است، کمپانی را پیدا کنید که به آموزش کارمندانش همواره وفادار است. این موجب می شود که کارمندان از تکنولوژی های تازه  در پشتیبانی شبکه شما استفاده نمایند و شما از مزیت های این تکنولوژی ها بهمرند گردید. معمولا شرکت هایی که در چنداین حوزه فعال می باشند چالاکی زیادی دارند و به آموزش دقت زیادتری می کنند.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰

5 باور اشتباه در مورد برون سپاری پشتیبانی شبکه

5 باور اشتباه در مورد برون سپاری پشتیبانی شبکه

در این مطلب می خواهیم در مورد 5 باور اشتباه در مورد برون سپاری پشتیبانی شبکه برای شما عزیزان توضیحاتی را ارائه کنیم. زمانی که یک سیستم شبکه را راه اندازی می کنید احتیاج دارید که یک شرکت شما را در این زمینه پشتیبانی کند به دلیل اینکه شما اطلاعات و آگاهی لازم را در مورد اینگونه شبکه ها ندارید پس لازم است یک سیستم پشتیبان شما را همراهی کند، در ادامه با توضیحاتی بیشتر در این زمینه همراه ما باشید.

5 باور اشتباه در مورد برون سپاری پشتیبانی شبکه

تکنولوژی مرز میان کالاهای فیزیکی و خدمات را از بین برده است. برای مثال Datto پشتیبان گیری را هم برای یک محصول (دستگاه های پشتیبان گیری) و هم یک سرویس (پشتیبان گیری ابری) ارائه می کند. Michael Schrage در مقاله ای که نزدیک به 2 دهه پیش در کمپانی Fast عرضه شده است، به ترکیب خدمات و محصولات به عنوان “Provices and Serducts ” اشاره نمود. خطوط مرزی بین سازمان ها هم مشخص نیست. دوره ی سازمان های “همه کاره” – از جمله کارخانه Henry Ford’s River Rouge plant، که در آن مواد اولیه از یک سو وارد میشد ، و اتومبیل ها از سوی دیگر خارج، به پایان رسیده است.

در حال حاضر رهبران خبره، سیستم های مهم خود را برای خودشان نگه می دارند و یک شریک مورد اعتماد را برای عرضه “proviers و serducts” گزینش می کنند. اجازه ندهید که فکرای اشتباه پایین درباره برون سپاری IT مانع شما از بهره برداری حداکثری در سرمایه گذاری های فناوری اطلاعاتتان شود.

۱.احتیاج به شخصی داریم که حضور دائم داشته باشد.

در بسیاری از موارد، تنها با یک تماس تلفنی،ایمیل یا چت می توان مشکل را برطرف کرد. خیلی از موارد را می توان از راه دور توسط ابزارهای عیب یابی از راه دور برطرف نمود. پرسش خود را بیان کنید، جوابتان را بگیرید و بعد به کار بازگردید. چنان چه به کمک زیادی احتیاج دارید، اجازه دسترسی از بیرون را به کارشناسان دهید، و بزارید مشکلتان را حل نمایند.

چنان چه خرابی یا تاخیر هزینه های قابل ملاحظه ای را در بر دارد، بنابر این می بایست هزینه پشتیبانی در محل را پرداخت کنید. ارائه کنندگان خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) هر چه برای پشتیبانی احتیاج دارید در اختیار شما می گذارند. فقط در بعضی موردهای کمیاب،  دسترسی از راه دور امکان پذیر نمی باشد: چنان چه در قطب جنوب فعالیت داشته باشید، احتیاج به حضور دائم اشخاص متخصص در محل خواهید داشت.

۲.ما احتیاجات منحصر به فردی داریم

چنان چه در داخل فضا یا اعماق دریا فعالیت می کنید، یا چنان چه برای ناسا یا جیمز کامرون کار انجام می دهید، به احتمال زیاد، احتیاجات سازمان شما منحصر به فرد خواهد بود. تکنولوژی های زیر ساختی برای خیلی از سازمان ها مثل هم است. در هر حوزه ای که فعالیت می کنید، احتیاج یک شبکه پایدار، دستگاه های مورد اعتماد ، برنامه ها و فضای ذخیره کردن امن خواهید بود. در صورتی که اینها به درستی کار نکنند، کارمندان شما نمی توانند وظیفه های خود را انجام دهند.

کارمندان IT شما احتمال دارد نرم افزارها و سخت افزار ها را با خطا و آزمون تست نماید. یا می توانید احتیاجات IT خود را به یک شرکت پشتیبانش شبکه (MSP) بسپارید تا راه های مناسب و ازمایش شده را برای شما اجرا کند.

۳.مدیریت را از دست خواهیم داد

قطعا نه. چنان چه شما کارفرما باشید بنابر این تا به الان کنترل را اختیار دارید. ولی این به این معنی نیست که تمامی مسائل بدون اشکال کار می کنند.

به احتمال زیاد شرکت شما در حال حاضر هم از خدمات ارائه کنندگان بیرون از سازمان استفاده می کند. یک آژانس هواپیمایی را در نظر داشته باشید، آژانس برای خدمات خود به فرودگاه ها و شرکت های هواپیمایی اتکا دارند. اندک آژانس های هستند که ناوگان هوایی، هواپیما و فرودگاه خودشان را دارند.

۴.می توانیم آن را با قمت پایین تر انجام دهیم

بله، شما ممکن است بتوانید:

  • کامپیوتر خود را با قیمت پایین تر خریداری کنید
  • با قیمت پایین شبکه Wi-Fi خود را درست کنید
  • فایلهای خود را با قیمت پایین تر ذخیره کنید

ولی تمامی این راه ها به شما دقیقا همان چیز ها را خواهند داد: کمتر

با برون سپاری نیازهای فناوری اطلاعات خود را به یک کمپانی خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) ، شما از مزیت تجربه و دانش آن بهره مند خواهید شد. قسمت های استراتژیک خود را در درون سازمان نگه دارید و همه ی وظیفه های دیگر را،برون سپاری نمایید.

۵.ما به عنوان نخستین شرکت خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) چه خدماتی را عرضه می کنیم

معمولا ، شرکت های خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) ها در موقعی که سازمان احتیاج به ترمیم دارد ، اثر زیادی می توانند داشته باشند. MSP ها در مدیریت سازمان از هرج و مرج به سوی ثبات تکنولوژیک بسیار مناسب می باشند.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰

4 مزیت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

4 مزیت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه

در این مطلب می خواهیم در مورد 4 مزیت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم . همان طور که می دانید سیستم های شبکه ای نیاز به پشتیبانی شبکه دارند که در  صورت مشکل به آن مراجعه کنند و مشکل خود را حل نمایند. در ادامه همراه باشید.

4 مزیت برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه
در حال حاضر، کمپانی ها برای نگهداری رشد پیشرفت و حرکت رو به جلو، به سطخ گوناگونی از پشتیبانی شبکه و فناوری اطلاعات متکی مباشند. خیلی از کمپانی های سازمان ها و بزرگ ، یک تیم جدا برای پشتیبانی از فناوری اطلاعات استخدام کرده اند که برای به حداقل رساندن منفعت های حاصل از ابزارهای دیجیتال عمل می نمایند. ولی بنگاه های کسب و کار کوچک و جدا و همچنین کمپانی های متوسط هم احتیاج های تکنولوژیکی جدی و زیادی دارند.
کمپانی ها معمولا با محدودیت در منابع مواجه می باشند و می بایست برای گرفتن پشتیبانی پاره وقت برای قسمت فناوری اطلاعات، در پی راه های مقرون به صرفه و با هزینه کم باشند. مرسوم ترین راه پیش روی این کمپانی ها، به طور معمول همکاری با یک شرکت تأمین خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) می باشد.

یک شرکت خدمات پشتیبانی شبکه ، خدمات حرفه ای پشتیبانی از فناوری اطلاعات را در اختیار شما می گذارد!

بعضی از نهادها یا متخصصان پشتیبانی شبکه، ادعا می کنند که به طور کامل از تمام امور کامپیوتری آگاه هستند؛ شرکت ها می بایست گرایش خود به واگذاری امور فناوری اطلاعات به این قبیل نهادها و اشخاص را کنترل کنید. زیرا شمار بیشتری از این نهادها، فقط قادر به وصل کردن چند کابل یا کلیک برروی یک گزینه ی اسکن بدافزار می باشند!
هنگامی که در سیستم شما مشکلی به وجود می آید و سوابق و مدارک دیجیتالی در خطر حذف قرار می گیرند، حقیقتاً شما رو به روی یک مشکل بزرگ هستید. همکاری با یک شرکت تخصصی تأمین خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) ، امکان بهره مندی از خدمات پشتیبانی دائم و حرفه ای را در اختیار شما قرار خواهد داد؛ و به این شکل ، سر رشته ی کار هیچوقت از دستتان خارج نمی شود.
یک کارشناس حرفه ای پشتیبانی شبکه می تواند ضمن همکاری با شما و سهامداران تمامی شرکتتان، تمرکز خود را بر توسعه بهترین عملکردهای پشتیبانی و طراحی رویه های تازه برحسب احتیاجات و مقتضیات آینده شرکت شما معطوف کنید. برون سپاری امور فناوری اطلاعات به یک کارشناس پشتیبانی، راه را برای ورود دانش و آگاهی پیرامون آخرین گرایشات صنعت و نوآوری ها به کمپانی شما باز می کند.

خدمات پشتیبانی شبکه ، مقرون به صرفه می باشند!

هزینه های سالانه پشتیبانی از فناوری اطلاعات در دنیا ، بالغ بر ۳.۷ تریلیون دلار می باشد؛ و انتظار می رود که این آمار در سالیان دراز ، بیش از ۴ ٪ بیشتر شود. در پی دیجیتالی شدن عملیات ها و فرآیندها، هزینه های فناوری اطلاعات هم زیاد می شود. به زعم اکثر شرکت ها، این خبر اصلاً نگران کننده نیست. چرا که فناوری، هزینه های تمام را به میزان قابل ملاحظه ای کم می کند.
تصور کنید که سیستم های فناوری شرکت شما به مدت 2 ساعت از کار بیافتد. در ازای منبع های از بین رفته، چه مقدار می بایست هزینه کنید؟ به احتمال زیاد در صورت وقوع چنین رخدادی ، همه ی کارکنان شما کنار لیوان های نوشیدنیشان می نشینند و دست روی دست می گذارند؛ اما شما وظیفه دارید به ایشان حقوقی بدهید!

شرکت تأمین خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) به راه های پیشگیرانه تکیه دارد!

مؤسسه  بیزینس اینسایدر (Business Insider) به تازگی پژوهش هایی را انجام داده که نتیجه آن نشان می دهد بیش از نیمی از کمپانی های تحت مطالعه، علت خود مبنی بر نداشتن استفاده از فناوری های جدید و پیشرفته در محل کار را محدودیت زمانی اعلام نوده اند. دلیل ، آن است که رهبران و مدیران بنگاه های کسب و کار، تمرکز خود را به شکلی افراطی بر کسب درآمد از تخصص خود معطوف کرده اند. عقد قرارداد با تأمین کنندگان خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، به تصمیم گیرندگان و سیاست گذاران یک شرکت امکان می دهد تا به بازه  گسترده ای از خدمات دسترسی پیدا کنند؛ و کنش های خود در جهت حصول اهداف و مقاصد شرکت را بر مبنای خدمات در دسترسشان انتخاب کنند. به زبان ساده، یک تأمین کننده خدمات پشتیبانی شبکه، شما را در طول مسیر پیشرفت فناوری به جلو هداست می کند.

شرکت تأمین خدمات پشتیبانی شبکه، تغییرات مثبت و کارآمدی در شرکت شما به وجود می آورد!

یکی از اولین وظیفه های تأمین کنندگان خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) در یک سازمان، بررسی کامل و جامع همه ی روش ها و سیستم های اجرایی در آن سازمان می باشد.
از یک طرف ، احتمالاً شما فکر می کنید که تعدادی کارمند متخصص و کار بلد در شرکتتان دارید که از تمام چیزها سر در می آورند. ولی در حقیقت، آنها متخصص و کارشناس فناوری اطلاعات نمی باشند. برای مثال، خلاء و فاصله ی بین تخصص فوق العاده در تنظیم حقوق و دستمزدها و تخصص عالی در فناوری اطلاعات را به شکلی می توان پُر کرد که صرفه جویی حاصل گردد. یک شرکت تأمین خدمات پشتیبانی شبکه، به شکلی با شما و تیمتان  همکاری می کند که این خلاءها و فاصله ها پُر گردند و شرکتتان دقیق کار کند.
در آخر می بایست به این نکته اشاره کرد که همه ی کمپانی ها، در حوزه کنترل فناوری اطلاعات، به کمک نیاز  دارند. در نتیجه همکاری با یک تأمین کننده خدمات پشتیبانی شبکه (MSP)، یک تیم حرفه ای از متخصصان فناوری اطلاعات در کنار شما قرار می گیرد و با هزینه ای معقول، شما را یاری می سازد
موافقین ۰ مخالفین ۰

6 مزیت استفاده از شرکتهای خدمات پشتیبانی شبکه

6 مزیت استفاده از شرکتهای خدمات پشتیبانی شبکه

در این مطلب از سایت رایان پشتیبان می خواهیم در مورد 6 مزیت استفاده از شرکتهای خدمات پشتیبانی شبکه برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم . معمولا این گونه سیستم ها مشکلاتی هم در پی دارند و نیاز به یک سیستم پشتیبانی حرفه ای برای پشتیبانی آنها نیاز است، که در صورت مشکل به انها مراجعه کنیم و نسبت به خرابی به وجود آمده با آنها صحبت کنیم، در ادامه توضیحات بیشتری را در مورد مزیت های خدمات پشتیبانی برای شما خواهیم گفت، همراه ما باشید.

6 مزیت استفاده از شرکتهای خدمات پشتیبانی شبکه

قدمت فعالیت خدمات پشتیبانی شبکه به چندین سال می رسد. ولی ، در طول این چند سال، تعداد بالایی از سازمان ها و شرکت ها ، تنها به تیم های فناوری اطلاعات درون سازمانی خود اتکا می کنند و امور وابسته و کنترل فناوری را تنها به عهده این اشخاص قرار می دهند. به تازگی، گروه صنعت فناوری پژوهشی ، محاسباتی را به پایان رسانده اند که نتیجه ی آن حاکی از وقوع یک تغییر در این گرایش سازمان ها می باشد؛ چرا که به مرور زمان، شرکت ها و سازمان ها با امتیازهای و ارزش های برون سپاری فناوری اطلاعات آشنا خواهند شد و آنها را به رسمیت می شناسند. بیشتر از دو سوم از سازمان هایی و شرکت ها که در آن پژوهش مورد بررسی قرار گرفته بودند، در طول 12 ماه اخیر، آغاز به عقد قراردادهای مقاطعه در زمینه ی پشتیبانی فناوری اطلاعات کاری کرده بودند. این کارشناسان فناوری اطلاعات، بازه ی از خدمات فناوری اطلاعات را در اختیار سازمان ها و شرکت ها قرار می دهند. از بین این خدمات می توانیم به مورد های پایین اشاره کنیم:

  • بازیابی اطلاعات و تهیه ی پشتیبان
  • مدیریت بر شبکه
  • کنترل ارتباط با مشتری و ذخیره سازی اطلاعات
  • هاستینگ ایمیل
  • بازرسی رعایت قوانین HIPAA

چنان چه شما صاحب یک بنگاه کسب و کار می باشید ، ممکن است به استفاده از تخصص و بهره برداری تأمین کننده های خدمات پشتیبانی شبکه برای بیشینه سازی احتمال موفقیت در سازمانتان علاقمند هستید. در ادامه 6 امتیاز بدست آمده از همکاری با تأمین کننده های خدمات پشتیبانی شبکه را به شما معرفی خواهیم کرد.

۱.فرآیندهای مدیریتی

همکاری کردن با خدمات پشتیبانی شبکه به شما این امکان می دهد تا خود را بر امور اصلی شرکت، یعنی کسب و کار، متمرکز سازید. در این وضعیت، سایر مسائل و مشکلات مرتبط به ایمیل ها و کامپیوترها و برای شما اهمیتی ندارند. یک خدمات کاردان و آگاه، مسئولیت امور مرتبط به هاستینگ وب و ایمیل، ذخیره ی کردن داده ها، مواظبت  از سرورها و شبکه و هم چنین بازه ی گسترده ای از کار فنی دیگر را برعهده می گیرد. در این وضعیت ، فکرتان آسوده است که مسئولیت کار مدیریت شبکه برعهده ی یک فرد مجرب و کار بلد شپرده شده است و شما می توانید تمرکز خود را بر تجارت اصلی خود قرار دهید.

۲.کم کردن وقت بیکاری کارمندان

هیچ یک از رئیسان بنگاه های کسب و کار تمایلی ندارد که کارکنانش، به دلیل قطع شدن اینترنت یا مشکلات فنی در قسمت فناوری اطلاعات، زمان طولانی از وقت خود را در آبدارخانه و سالن های غذاخوری هدر دهند. هدر زمان و بیکاری، یکی از علت های کاهش رشد و سود آوری می باشد. به تازگی، گزارش یک نظرسنجی از ۲۰۰ کمپانی دراینفورمیشن ویک به چاپ شده است که نشان می دهد نواقص و  مشکلات فناوری اطلاعات، باعث به کم شدن ۲۶۵ میلیارد دلار از درآمد همه ی سازمان ها و ارگان ها می شود. به طور متوسط، از کار افتادگی تجهیزات و نواقص فناوری اطلاعات در سازمان ها، در طول سال بالغ بر ۱۵۰.۰۰۰ دلار خسارت به آن ها وارد می کنند. بیشتر بنگاه های تجاری، از توانایی مالی لازم برای این مقدار خسارت ها را ندارند.

۳.تهیه بودجه ی فناوری اطلاعات

قمت ها و هزینه های فناوری اطلاعات، قابل پیش بینی نیستند. هر موقع، سیستم ها احتمال دارد کامپیوترها از کار بیافتند یا دچار مشکل شوند؛ در نتیجه، هزینه های زیادی به شما وارد می کند که بودجیـتان تحت تأثیرات منفی قرار می دهند. در همین حال، فرآیند آموزش و استخدام نیروهای درون سازمانی هم خیلی هزینه بر است.

۴.پیشرفت در حوزه ی تخصص و ظرفیت

همکاری کردن با خدمات پشتیبانی شبکه، قابلیت به شما این امکان را می دهد که به یک تیم بزرگ از متخصصان حرفه ای دسترسی داشته باشید. بیشتری مدیران سازمان ها و کمپانی ها ، برای کنترل شبکه های خود به کارکنان داخل سازمان یا مشاوران تکیه می کنند. مهم نیست که هر کدام از این اشخاص چگونه و چقدر آموزش دیده است، سطح دانش و تخصص آن ها به حدی است که سطح تخصص و دانش یک تیم بزرگ تر نخواهد بود. یک شرکت تأمین کننده ی خدمات پشتیبانی شبکه ، کارمندانی آموزش دیده دارد که تازه ترین مدارک فنی مایکروسافت و سایر تصدیق نامه ها را دریافت نموده اند.

۵.رعایت قوانین

بازار، در حال رشد است. درک کامل و شناخت قوانین در حال تغییر و هم چنین مقررات در حال رشد، برای افرادی که مدیریت یک شرکت یا سازمان را برعهده دارند، احتمالا سخت باشد. برای مثال، چنان چه شما در صنعت داروسازی در حال کار باشید، می بایست در مورد قانون منتقل کردن و جواب گوی الکترونیکی بیمه ی سلامت یا HIPAA، اطلاعات لازم را داشته باشید. بیشتر صنایع دیگر هم قوانین و مقررات ویژه خود را برای سیستم های فناوری اطلاعات مفروض می دارند. شما نباید در این محیط ناآرام و پرتلاطم ، سردرگم شوید. به این معنی، باید با یک تأمین کننده ی خدمات فناوری اطلاعات همکاری داشته باشید تا ایشان بتوانند شما را در امر آشنایی و تقید به مقررات و قوانین جاری، یاری رسانند.

۶.تأمین امنیت کسب و کار

هر سازمان یا شرکت ، حجم قابل ملاحظه ای از داده های محرمانه و شخصی را مواظبت می کند که می بایست تحت حفاظت و مراقبت جدی قرار داشته باشند؛ از بین این داده ها می توانیم به فایل های ویژه پرسنل، داده های مالی و سوابق مشتریان اشاره کنیم. در زمان الان، میزان حملاتی که از طرف هکرها و سایر جنایت کاران سایبری متوجه سازمان یا شرکت شما ست، نسبت به گذشته بیشتر شده است. به علاوه، مسائلی دیگری مانند نقص خطاهای انسانی ، سخت افزاری، و مشکلات طبیعی هم این داده های محرمانه را در خطر قرار می دهند. شما، به عنوان یک مدیر یک بنگاه تجاری، دانش و زمان لازم را برای مراقبت دائم و اِعمال نظارت بر داده و حفاظت از آن ها در مقابل مشکلات ذکر شده را ندارید. در این شرایط می بایست از کارشناسان خدمات پشتیبانی از شبکه ها و فناوری اطلاعات در خواست کمک کنید.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰

آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟

آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟

در این مطلب از سایت رایان پشتیبان سعی داریم در مورد اینکه آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟ توضیحاتی را برای شما ارائه کنیم . در اینجا سعی داریم در مورد موضوعاتی مثل برون سپاری شبکه به چه معناست و تفاوت آن با خدمات پشتیبانی شبکه در چیست برای شما عزیزان بگیم . پس در ادامه با همراه باشید.

آیا خدمات پشتیبانی شبکه MSP و خدمات برون سپاری یکی هستند؟

برون سپاری ، بعضی اوقات برای بنگاه های کسب و کار، بیشتر یک کلمه چند حرفی اهمیت ندارد. این رویکرد، معناهای زیادی دارند؛ ولی به طور معمول با مقولاتی نظیر نهادهای بیرون سازمانی و تفویض مسئولیت ها ، استخدام نیروهای برون سازمانی، استناد به مراکز ارتباطی برون سازمانی و هم چنین کم شدن قیمت های کالاها و خدمات در مرتبط است. آشنا شدن با مدل برون سپاری خدمات پشتیبانی شبکه ، از ارزش زیادی برخوردار می باشد؛ چرا که به این طریق، با تفاوت بین رویکردهای برون سپاری نوین و رویکردهای سنتی هم آشنا می شویم.

امروزه، تعداد بسیاری در بازار اشتغال دارند که خدمات پشتیبانی شبکه عرضه می کنند؛ به عبارتی، بعضی از کمپانی های فناوری اطلاعات و تلکام که ما در تیم مشاوره ی نتوورک (Network Consulting Group) با ایشان همکاری داریم، از همان تیم هستند. فرق بین “ خدمات پشتیبانی شبکه ” و “ برون سپاری ”، اینگونه است که برون سپاری ، یک ابزار عملیاتی است و خدمات پشتیبانی شبکه یک ابزار مدیریتی می باشد.

به این معنی است که تأمین کننده ی خدمات پشتیبانی شبکه ، یک کارشناس می باشد که در هر مکان اداری و سازمانی قادر به فعالیت است و  برای کنترل بعضی از جوانب کاری سازمان  از ابزارهای مناسب شما برخوردار می باشد؛ به علاوه ، این تأمین کننده ها این توانایی را دارند که امور سازمان را به شکلی مناسب تر از شما کنترل نمایند. صرف نظر از نوع صنعتی که در آن کار می کنید، این تأمین کننده می تواند با نهاد و سازمان شما یکی شود. از طرف دیگر، برون سپاری سنتی یک کار حرفه ای است که کارآمدتر و ارزان قیمت تر است؛ ولی در مقابل خدمات پشتیبانی شبکه، تسهیلات مشاوره ای پایین تری بر عهده سازمان مشتری می گذارد.

با این حال چنان چه ایده ی کنترل برون سپاری ذهن شما یا مشتریانتان را به خود مشغول کرده باشد، بهتر است که با چگونگی فعالیت و اثر گذاری کمپانی های تأمین کننده ی خدمات پشتیبانی شبکه بر شفافیت و صراحت  کاری آشنا شوید.

بعضی از تأمین کنندگان خدمات پشتیبانی شبکه ، همه تلاش خود را در برای رؤیت پذیری بیشتر کردن شرکت، صراحت و مسئولیت پذیری در گزارش نویسی به کار می گیرند. خیر؛ این تأمین کننده ها در بیرون از سازمان شما فعالیت نمی کنند؛ چرا که یک واحد منشعب از تیم کاری و سازمان خودتان می باشند.

مسئولیت پذیری:

شما می توانید روی کمک تأمین کننده های خدمات پشتیبانی شبکه حساب کنید و مطمئن گردید که دائماً شما را در مورد تغییرات وارد بر پلت فرم ها، خدمات یا ساختارهای کاری که به طور غیرمستقیم یا مستقیم بر کسب و کارتان اثر می گذارند، اطلاع می دهند.

رؤیت پذیری:

بعضی از خدمات پشتیبانی شبکه که در مکان ابر کار می کنند، با ارائه ی تسهیلات و امکانات خاص و سفارشی به خریداران موقع خرید فناوری و خدمات، رؤیت پذیری سازمان یا شرکت ایشان را بیشتر می کند. حتی اکثر آن ها، امکان مدیریت کاربر و دسترسی از راه دور را هم در اختیار خریدار می گذارند؛ بعضی اوقات هم این تأمین کننده ها، محصولات و خدمات خودکاری به شما عرضه می کنند که احتیاج به هاست کردن یا مواظبت از طرف سازمان شما ندارند.

بیشتر خریداران اعتقاد دارند که قوی کردن رؤیت پذیری، یکی از خدمات با ارزشی است که به وسیله تأمین کنندگان خدمات پشتیبانی شبکه عرضه می گردد؛ این خدمت، از آن برای از ارزش خاصی برخوردار است که شما دقیقاً می دانید پول خود را در ازای چه چیز صرف می کنید و تأمین کننده هم به شکلی کارآمد و در راستای تعهدات خود، خدمت رسانی انجام می دهد. چنان چه این خدمات در اختیار شما قرار نگرفته باشد، گویی شما به چشمان بسته در حال پرواز می باشید.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰

چگونه از خدمات پشتیبانی شبکه (msp) استفاده کنیم؟

چگونه از خدمات پشتیبانی شبکه (msp) استفاده کنیم؟

در این مطلب می خواهیم در مورد اینکه چگونه از خدمات پشتیبانی شبکه (msp) استفاده کنیم؟ برای شما توضیحاتی را ارائه کنیم . ما سعی داریم در اینجا در مورد موضوعاتی همچون: آیا رشد خدمات پشتیبانی ثابت است؟ ، برترین MSP ها برای برآورده کردن تقاضا، خدمات خود را افزایش میدهند. و غیره بپردازیم . در ادامه با ما همراه باشید.

چگونه از خدمات پشتیبانی شبکه (msp) استفاده کنیم؟

چگونه باید از خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) بالاترین استفاده را ببریم؟

با بلوغ بازار خدمات مدیریتی ، مدیرعاملان  می بایست در برابر میل به همکاری با کمترین هزینه ارائه دهندگان در مقابل شریک های که کسب و کار شما را درک می کنند و می توانند به شما در رسیدن به اهداف استراتژیک کمک کنند، مقاومت نمایند.

تکیه کردن به یک ارائه کننده خدمات پشتیبانی شبکه (MSP) برای زیر مجموعه ای از احتیاجات فناوری اطلاعات شما می تواند خیلی مناسب باشد. منافع و مزیت های همکاری با یک MSP خیلی بیشتر از بهره بردی از هاست ایمیل یا ارتباط با مشتری می باشد و این همکاری می تواند وقت پرسنل قسمت IT داخلی شما را برای انجام پروژه های استراتژیک آزاد نماید.

ولی برقراری یک ارتباط و مشارکت قوی و استراتژیک با MSP تان ، لازم است.در اینجا به وضعیت فعلی خدمات مدیریتی IT نگاهی می اندازیم، بررسی می کنیم تا بفهمیم شرکت ها در چه قسمت هایی با MSP  ها وارد همکاری می شوند و چگونه بالاترین نفع را از شراکت با MSP بدست آورید.

پیشرفت خدمات پشتیبانی ثابت است

بر حسب گزارش اتحادیه تجاری صنعت فناوری اطلاعات، در حال حاضر خدمات مدیریت شده، دومین مدل کسب و کار محبوب در این حوزه است. از هر ۱۰ MSP سه شرکت بالا ترین درآمد را در طول دوازده ماه گذشته در حوزه فناوری اطلاعات داشتند که این رقم بالاتر از درآمد کمپانی های پشتیبانی یا مشاوره حوزه فناوری اطلاعات بوده است.

این مطالعات، که به وسیله کارولین آپریل، رئیس ارشد تحلیل صنعت در CompTIA تایپ شده است، نشان می دهد که نرخ پیشرفت خدمات مدیریتی ، کما بیش  با سرعت ثابت ادامه دارد.

در مقابل میل به چانه زدن برای خرید خدمات فناوری اطلاعات مقاومت داشته باشید

بر حسب تحقیقات CompTIA ، سازمان ها به همکاریشان  با  MSP ها ادامه می دهند تا MSPها  به احتیاجات  اساسی آن ها در حوزه فناوری اطلاعات و در کنار دپارتمان IT داخلی رسیدگی نمایند. شرکت ها با خدمات مدیریتی آشنایی زیادتری پیدا کرده اند و برای عملکردهای ویژه IT، مخصوصا میزبانی ایمیل، برنامه های کنترل  ارتباط با خریدار (CRM)، پشتیبانی ،ذخیره سازی،بازیابی اطلاعات و نظارت شبکه به آن ها مراجعه می کنند.

. آپریل گفته است که این مساله احتمال دارد مدیر عاملان را دچار وسوسه کند تا برای خرید خدمات مدیریتی  چانه بزنند ، در صورتی که  آن ها باید در برابر این خواسته مقاومت داشته باشند.

بهترین MSP ها برای برآورده کردن در خواست ها، خدمات خود را بیشتر می کنند.

بهره گیری استراتژیک از یک MSP ، احتیاجی نیست که محدود به خدمات کالایی IT باشد. به گفته آپریل تعداد بیشتری از مدیرعاملان ، در پی MSP هایی می باشند که می توانند خدمات گسترده ای را عرضه کنند از جمله مدیریت زیرساخت کلود، مدیریت برنامه و برون سپاری فرآیند کسب وکار.

شریک، و نه جایگزین

این مهم است که دقت داشته باشیم درحالی که شرکت ها بطور فزآینده ای به ارائه دهندگان خارجی برای قسمتی از احتیاجات IT خود تکیه می کنند، MSP ها به شکل کامل مکمل آن می باشند تا جایگزین گروه IT داخلی شوند .

در عوض، به ویژه شرکت های بزرگتر، MSP ها را با اعضای گروه IT ترکیب می کنند تا اعضای گروه IT فرصت زیادتری برای تمرکز بیشتری بر پروژه های استراتژیک داشته باشند.

آن جمله ها همچنین علت هایی که سازمان ها به MSP روی می آورند، برجسته می کند و نمایش می دهد که تغییرات آغاز شده است. آپریل گفته است در گذشته صرفه جویی در هزینه قرارداد با MSP ها اولویت و ارجح بود. ولی در حال حاضر، کم بودن هزینه به عنوان یک عامل پایه ای مشاهده می شود و خریداران در پی منافع اضافی مثل ایجاد درآمد و کمک به شرکت ها می باشند. حتی امنیت از اینکه به عنوان مانعی برای استفاده از MSP ها در نظر گرفته شده بودند، آن چنان مانع از همکاری نخواهند شد.

آپریل توضیح داده است که کمپانی ها دیدگاه های خود را نسبت به امنیت تغییر داده اند، چرا که روشن شده است اشکالات امنیتی معمولا نتیجه خطای انسانی به وسیله کارکنان داخلی است.

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰